Sztuczna inteligencja (AI) otacza nas ze wszystkich stron. Prawdopodobnie używałeś jej podczas codziennych dojazdów do pracy, przeszukiwania kanału lub sprawdzania profilu w mediach społecznościowych. Niezależnie od tego, czy jesteś tego świadomy, czy nie, ma ogromny wpływ nie tylko na sferę prywatną, lecz także zawodową. Sprawdź najciekawsze przykłady sztucznej inteligencji!
Mapy Google i nawigacje na telefon
Jedziesz w jakieś miejsce po raz pierwszy? Martwisz się, jak trafisz? Zamiast polegać na mylących wskazówkach, możesz po prostu otworzyć przydatną aplikację na telefonie i wpisać miejsce docelowe. Zastanawiasz się, skąd program zna dokładne kierunki, optymalną trasę, a nawet roboty drogowe i korki? Nie tak dawno służył do tego jedynie GPS (nawigacja satelitarna). Teraz z pomocą przychodzi sztuczna inteligencja, która zapewnia użytkownikom znacznie lepsze wrażenia w odniesieniu do konkretnego otoczenia. Dzięki uczeniu maszynowemu algorytm aplikacji zapamiętuje krawędzie budynków, które zostały wprowadzone do systemu po ręcznej identyfikacji przez personel. Pozwala to na dokładną wizualizację budynków na mapie.
Wykrywanie i rozpoznawanie twarzy
Wirtualne filtry na twarzy podczas robienia zdjęć i Face ID do odblokowywania telefonu to dwa przykłady AI, które są teraz częścią naszego codziennego życia. Inteligentne maszyny uczą się identyfikować współrzędne twarzy, punkty orientacyjne (oczy, nos itp.) i wyrównanie (struktury geometryczne).
Edytory tekstu lub autokorekta
Podczas pisania tekstów możesz korzystać ze wbudowanego narzędzia do automatycznej korekty. Sprawdza błędy ortograficzne, gramatyczne i stylistyczne. Algorytmy sztucznej inteligencji wykorzystują uczenie maszynowe, głębokie uczenie się i przetwarzanie języka naturalnego do wykrywania błędów i sugerowania poprawek.
Konwersja mowy na tekst
Obecnie standardową funkcją smatfonów jest zamiana głosu na tekst. Naciskając przycisk lub wypowiadając określoną frazę (na przykład Ok, Google), możesz zacząć mówić, a telefon dokona konwersji dźwięku na tekst. Google używa sztucznych sieci neuronowych do wspomagania wyszukiwania głosowego.
Branża finansowa
Sprawdź możliwe zastosowanie sztucznej inteligencji w branży finansowej. Sektor finansowy opiera się na dokładności, raportowaniu w czasie rzeczywistym i przetwarzaniu dużych baz danych ilościowych przy podejmowaniu decyzji. Zwraca uwagę na wydajność i dokładność AI, w związku z tym szybko wdraża automatyzację, chatboty, inteligencję adaptacyjną, handel algorytmiczny i uczenie maszynowe.
Chat boty
Sztuczna inteligencja nadal jest gorącym tematem w przestrzeni technologicznej. Odgrywa też coraz ważniejszą rolę w opiece zdrowotnej, biznesie i grach. Z analitycznego punktu widzenia można ją włączyć do interfejsów, aby zmienić sposób otrzymywania i rozumienia danych. Coraz większą popularnością cieszą się chatboty, które przynoszą firmom nowy sposób komunikowania się ze światem. Symulują rzeczywistą interakcję z użytkownikami za pośrednictwem czatu. Opierają się na uczeniu maszynowym, by odpowiednie reagować na pisemne i ustne zapytania.
Sztuczna inteligencja w e-commerce
AI umożliwia klientom odkrywanie powiązanych produktów, niezależnie od tego, czy chodzi o rozmiar, kolor, kształt, czy nawet marki. Otrzymując wskazówki wizualne z przesłanych obrazów, oprogramowanie może skutecznie pomóc konsumentowi w znalezieniu żądanego produktu. Firma, która zdecyduje się na takie rozwiązanie, zyskuje przewagę nad konkurencją.